۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

تجمع خانوادههای دستگيرشدگان عاشورا و ۲۲ بهمن در مقابل زندان اوين برای آزادی عزيزانشان



شنبه غروب ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۹:۰۰ خانواده های دستگير شدگان روز ۲۲ بهمن و عاشورا تجمع خود را برای آزادی فرزندان و عزيزان خود در مقابل زندان اوين آغاز کردند.تعداد خانواده ها تا ساعت ۲۱:۳۰ به ۲۵۰ نفر می رسيد. اين تجمع هر شب تا ساعت ۲۳:۳۰ ادامه می يابد.

با پافشاری خانواده ها تعدادی از دستگيرشدگان روز عاشورا عليرغم اينکه روز تعطيل بود آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده و حاضرين بازگشتند. دستگيرشدگان از حضور و استقبال خانواده ها و مردم تشکر می کردند و به خانواده هايی که عزيزان آنها هنوز در بند هستند پاسخ می دادند و به آنها تاکيد می کردند که ايستادگی و پافشاری شما است که باعث آزادی ما شده است. خانواده ها و حاضرين با دست زدن ،سوت کشيدن صلوات فرستادن از عزيزانشان استقبال می کردند. تعدادی از دستگيرشدگان نحوه دستگيری و برخورد نيروهای سرکوبگر را به ديگران تشريح می کردند.
تعدادی از دستگير شدگان به ساختمانی نزديک ساختمان قرمز واقع در ميدان حر انتقال داده شده بودند. آنها با ضرب و شتم مامورين سرکوبگر مواجه می شدند و بعد از آن به همۀ دستگير شدگان دستور داده می شد که لباسهای خود را بجزء لباس زير را از تنشان بايد بيرون بياورند و سپس آنها را در سرمای شديد زمستان در محوطه بازداشتگاه برای مدت ۴ ساعت بيرون نگه می داشتندو اين شرايط برای دستگير شدگان مسن غير قابل تحمل بود. اين شيوه غيره انسانی برای تحقير دستگيرشدگان و فشار وارد کردن بر آنها بکار برده می شود. اين نوعی از رفعت ولی فقيه عليه دستگير شدگان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر