۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

حامیان مادران عزدار در سلولهای انفرادی بند 209 و تحت شکنجه می باشند

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،تعدادی زیادی از حامیان مادران عزادار در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین تحت شرایط طاقت فرسا وقرون وسطائی قرار دارند.
از بامداد روز یکشنبه 17 بهمن ماه یورشها به حامیان مادران عزادار آغاز شد و شب 19 بهمن به اوج خود رسید. یورشهای مامورین وزارت اطلاعات از ساعت 22:30 آغاز شد و تا ساعت 03:00 بامداد ادامه یافت که در اثر این یورشها گفته می شود حداقل 7 نفر از مادران دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدند. به منزل هر مادر که یورش می بردند بیش از 5 مامور وزارت اطلاعات شرکت داشت که با خشونت و وحشیگیری بی حد و مرزی همراه بود. مامورین وزارت اطلاعات در مقابل چشمان وحشت زده و گریان فرزندانشان، مادران را با وحشیگری دستگیر و با خود می بردند. این یورشها با هماهنگی و همکاری لباس شخصیهای که محل سکونت آنها در همسایگی مادران بودند صورت می گرفت. اسامی تعدادی از حامیان مادران عزادار دستگیرشده به قرارزیر می باشند:
1- خانم گلی 49 ساله متاهل و داردی 2 فرزند می باشند او بامداد یکشنبه 17 بهمن ساعت 03:00 در منزل شخصی اش دستگیر شد.

2-خانم الهام احسنی 27 ساله کارشناس درمان عمومی، او همچنین از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است، بود. او دوشنبه شب 19 بهمن ساعت 22:30 دستگیرو هنوز از محل بازداشت وی خبری در دست نیست.

3- خانم ژیلا اکرم زاده مکوندی 49 ساله، دوشنبه شب 19بهمن حوالی ساعت 23:30 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد.

4 - دکتر لیلا سیف الهی دوشنبه شب 19 بهمن دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

5- خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای 2 فرزند می باشد دوشنبه شب دستگیر و گفته می شود به بند 209 زندان اوین متقل شدند.

6- خانم فرزانه زینالی 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد او 19 دی ما ه به منظور شرکت در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد.

7- خانم رزا تمدن 53 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد.

خانواده های حامیان مادران عزادار از زمان دستگیری عزیزانشان برای پیگیری وضعیت،شرایط و محل بازداشت آنها به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند. برخورد پاسداران و مامور امنیتی که تحت عنوان افراد شاغل در دادگاه انقلاب و زندان اوین هستند با خانواده های حامیان مادران عزادار و حشیانه وغیر انسانی است و پاسخگوی خانواده ها نیستند و با لحنی بی ادبانه و تهدید آمیز با خانواده ها برخورد می کنند.
حامیان مادران عزادار که برای رسیدن به عدالت درکنار مادرانی هستند که فرزندان آنها با شکنجه های اسماعیل احمدی مقدم و احمدرضا رادان در کهریزک یا توسط نیروی انتظامی، لباس شخصیها(اعضای ویژه سپاه پاسداران)، بسیج به شهادت رسیده اند و یا اینکه فرزندان آنها در زندانهای ولی فقیه بسر می برند، می باشند. مادران عزادار و حامیان آنها هر شنبه در پارک لاله گرد هم می آیند و با اعتراضات خود خواستار دستگیری و مجازات آمرین و عاملین کشتارهای مردم ایران هستند. آنها همچنین در کنار مادران عزدار بر آرامگاه شهدای راه آزادی مردم ایران گرد هم آمدند . که از جمله آنها روز تولد ندا آقا سلطان و اشکان سهرابی می باشد. ولی تاکنون پاسخ خواسته های به حق مادران عزادار و حامیان آنها باتون،توهین ،دستگیری ، سلول انفرادی و شکنجه بوده است. مادران در هر آیین و مذهب و ملیت در جهان از احترام و ارزش خاصی برخودار هستند و بخصوص مادرانی که فرزندان خود را فدای راه آزادی مردم کرده باشند.
اما مامورین ولی فقیه حرمت آنها را هم حفظ نکردند و با باتون ،مشت و لگد آنها را آماج ضربات و توهینهای خود در پارک لاله و جاهای دیگر قرار دادند و نهایتا در اوج بیشرمی و رذالت به منازل آنها یوررش بردند و با اهانت و وحشیگری آنها را دستگیر و در سلولهای انفرادی بند مخوف 209 محبوس کردند. بعد از کشتار مردم ایران در روز عاشورا که حرمت مذهبی را شکستند اینبار اما با دستگیری مادران حرمت تمامی مادران را هم شکستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش و حشیانه به منازل،دستگیری و در سلولهای انفرادی قرار دادن و شکنجه حامیان مادران عزدار را به عنوان یک عمل ضد بشری محکوم می کند و از شورای حقوق بشر، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به جنایتهای ولی فقیه علی خامنه ای بر علیه مردم ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
28 بهمن 1388 برابر با 17 فوریه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر