۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

پروانه رضا، مادر حسين نورانی نژاد: تهديد کردند به حکم زندان اعتصاب کنندگان اضافه می کنند، کمپين بين المللی حقوق بشر

مادرحسين نورانی نژاد زندانی عقيدتی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که مسوولين گفته اند افرادی که اعتصاب غذا کرده اند با افزايش حکم زندان مواجه خواهند شد.

پروانه رضا، مادر زندانی سياسی حسين نورانی نژاد، درباره تجمع خانواده های زندانيان در مقابل دادستانی تهران به کمپين بين المللی حقوق بشردرايران گفت که اين تجمع توسط نيروهای پليس ويژه که با پاره کردن عکس های زندانيان سياسی و هل دادن تجمع کنندگان همراه بود به هم خورد. او به کمپين گفت: « حدود سی الی چهل نفر جلوی دادستانی جمع شديم، قبل اش هم به دادستانی اعلام کرده بوديم، در صورتی که درخواست مان پيگيری نشود،تجمع می کنيم. جلوی دادستانی فقط عکس بچه های مان دست مان بود، ولی در عرض ده دقيقه پليس کلانتری آمد و گفت جمع کنيد و برويد.»

حسين نورانی‌نژاد، رئيس کميته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ايران، در تاريخ ۲۶ شهريور ماه ۱۳۸۸ به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی از طريق تبليغ عليه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن نظم عمومی» در منزل يکی از نزديکانش بازداشت شد.حسين نورانی نژاد در ۲۵ بهمن ماه با تاخير در ابلاغ حکم به ۳ سال زندان محکوم شد. در تاريخ ۳۰ بهمن ماه وی از بند ۲۰۹زندان اوين به بند ۳۵۰ منتقل شد و در تاريخ ۲۵ اسفند ماه سال گذشته، دادگاه تجديد نظر حکم يک سال حبس او را تاييد کرد.در تاريخ ۲۵ اسفند ماه بر مبنای حکم صادره از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر استان تهران ميزان محکوميت او از سه سال به يک سال کاهش يافت.در تاريخ ۲۵ تيرماه دادستانی تهران در جريان استعلام از وزارت اطلاعات از صدور مجوز مرخصی نورانی نژاد مخالفت کرد.

مادراين زندانی سياسی به کمپين گفت:«ما فقط می خواستيم مطرح کنيم؛ بچه هايمان را از انفرادی بيرون بياوريد و اجازه بدهيد از حال شان خبردار شويم، ولی گارد ويژه که نزديک هزار نفر بودند، عکس های بچه ها را پاره و فحاشی کردند حتی من را هل دادند و به درخت خوردم. به علت شرايط بدی که آن جا وجود داشت، مقابل دفتر آقای آوايی رفتيم، آن جا ديگر عکسی هم نداشتيم که به دست بگيريم و در آن جا می خوتستيم مطلع شويم، ملاقات سه روز پيش ما به کجا رسيده؟گفتند :دو نفر را به نمايندگی بفرستيد. من و خانم پرويزی قرار شد با آقای آوايی صحبت کنيم. ايشان هم گفتند از دست من خارج است. رفتيم مقابل اوين آن جا ماموری خانواده مجيد توکلی و سهرابی را صدا زد، ولی اين دو خانواده آن جا حضور نداشتند. از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ بعد از ظهر آن جا نشستيم، هيچ کس پاسخی نداد، بالاخره ماموری به ما گفت:ما اين جا فقط وظيفه مان نگه داری زندانيان است از چيز ديگری خبر نداريم.»

خانم رضا ادامه داد :« پس از اين که خانواده اين زندانيان در مقابل اوين، سه بار سه الله اکبر گفتند، گارد ويژه و متعاقب آن نيروهای موتور سوار به سمت آن ها آمدند.» وی ضمن اعتراض به بی خبری از وضعيت سلامت جسمی فرزندش تصريح کرد که به نشان همراهی با فرزندانشان او و ساير خانواده های زندانيان دست به اعتصاب زدند.

طی دوهفته گذشته رفتار مأموران بند ٣۵٠ زندان اوين و مأموران سالن ملاقات با زندانيان و خانواده‌های آنان باعث اعتراض شديد زندانيان اين بند شد و در پی اين اعتراض حسين نورانی نژاد، به همراه ۱۵ زندانی سياسی ديگر به سلول‌های انفرادی زندان اوين منتقل شده‌اند.اين در حالی است که بر طبق اصل ٣٩ قانون اساسی «هتک حرمت و حيثيت کسی که به حکم قانون دستگير، بازداشت، زندانی يا تبعيد شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.»

حسين نورانی نژاد نيز به همراه ١۵ زندانی ديگر در اعتراض به اين مسأله دست به اعتصاب غذا زدند و تاکنون مسوولان زندان اوين و دادستان تهران نسبت به اعتصاب غذای زندانيان سياسی واکنشی نشان ندادند.

مادر حسين نورانی نژاد دليل بازداشت پسرش را برگزاری جلسه دعای کميل در منزل آقای محتشمی پور عنوان کرد و افزود:« جبهه مشارکت قانونی است و مجوز دارد. ۱۲ سال از زمان آقای خاتمی بوده است و تنها کارش رسيدگی به سالمندان و بی بضاعتان است و در دوره اول رياست جمهوری آقای احمدی نژاد هم فعاليت داشته اند.حسين مومن و معتقد است، کانون توحيد ميدان توحيد به او مجوز برگزاری دعای کميل نداد، به همين دليل در منزل آقای محتشمی پور برگزار کردند و در حالی که مداح و سخنران را خود آقای محتشمی پور معرفی کرده بودند، حسين را دستگير کردند.» وی در پاسخ به اين پرسش که چه منع قانونی برای برگزاری مراسم دعای کميل در کشوری مسلمان وجو د دارد، گفت: «برای حسين اين گونه مطرح کردند، چرا وقتی خانواده های زندانيان به دعای کميل آمدند،آن ها را بيرون نکرديد و دعای شان کرديد؟»

در اين گفت و گو پروانه رضا از تهديد آقای نوروزی نماينده دادستان تهران مبنی بر اضافه کردن طول مدت زندانی افرادی که اعتصاب کردند و انتقالش ان به زندان رجائی شهر ابراز ناراحتی کرد و خطاب به پسرش حسين گفت:«حسين مردانه ايستادی و دين ات را کاملا ادا کردی و با نيت خيری که داشتی، دچار مشکل شدی! دعای ما اين است که اين دعاهای کميل و شب های احيا کمک کند؛ نه تنها برای تو؛ بلکه برای همه بچه هايی که بی گناهند وی در ادامه افزود:”از حسين خواهش می کنم، دست از اعتصاب غذا بردارد و به بقيه دوستان اش هم توصيه کند، دست از اعتصاب غذا بردارند، اعتصاب غذا را بشکنند؛ همان طور که خانم رهنورد بيانيه دادند؛ اين اعتصاب غذا را تبديل به روزه کنند. جان اين بچه ها برای ما با اهميت تر از ايده های آنهاست.»

مادر اين زندانی سياسی افزود: « همه جا تعطيل است در اين دو روز. بی بی سی اعلام کرده است؛ کيوان صميم،مجيد توکلی و بهمن امويی اعتصاب غذای خشک کردند، اگر اين صحت داشته باشد فاجعه است! سه روز پيش نماينده دادستان پذيرفت که نگهبان مقصر بوده و گفت قصد توبيخ اش را دارند ،اما تا اين لحظه هيچ کس پاسخ گوی ما نبوده است.»

مادر حسين نورانی نژاد همچنين به کمپين گفت: «بچه های ما به خاطر شادی از آزادی بابک بردبار در روز نيمه شعبان سرود خواندند، ايا مجازات سرود خواندن انفرادی است؟ آيا مجازات شادی کردن در نيمه شعبان، انفرادی است؟ مثل دعای کميلی که اين طور برايش مشکل ساز شد.»

وی در پايان اضافه کرد: « کجا برويم که جواب گوی ما باشند از دولت خواهش می کنم، اين مساله را فيصله دهند. مردم را بيش از اين ناراحت و ناراضی نکنند، اگر در خانواده ها يک نفر سياسی بود، الان در هر خانواده، پانصد نفر سياسی شده است. خواهش می کنم، بچه ها را به خانواده هاشان برگردانيد؛ ضمن اين که ماه رمضان نزديک است،کاری کنيد که سحر و افطار دعای مردم پشت سر شما باشد، نه نفرين شان.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر