۱۳۸۹ مرداد ۵, سه‌شنبه

گزارشی از مراسم پرده برداری از مجسمه "زن ایرانی" دربزرگداشت جنبش زنان ایران و مادران عزادار در شهر جنوا 21 جولای

http://www.youtube.com/watch?v=imLN3LjDafk

در این مراسم که جمعی از مادران عزادار ایران و حامیان آنان از شهر ها و کشور های مختلف از جمله ایتالیا،
فرانکفورت، دورتموند،اسلو، و لس آنجلس نیز شرکت داشتند ،میدانی به نام "زنان تهران "-به عنوان سمبل مبارزات زنان ایران - نامگذاری، و مجسمه "زن ایرانی" نیز پرده برداری شد
در کنار سخنرانی های خانم شیرین عبادی و تنی چند از مقامات شهرداری شهر جنوا، آقای پویا عزیزی که به عنوان شهروند افتخاری این شهر پذیرفته شده اند ، به عنوان نماینده ،پیام مادران عزادار ایران را به گوش رساندند.
******************************
****************

همچنین به اطلاع میرساند جمعی از مادران عزادار ایران پیش از مراسم افتتاحیه میدان نامه ای خدمت شهردار محترم شهر جنوا فرستادندو ضمن قدر دانی از توجه ایشان به جنبش ملت ایران و مبارزات حق طلبانه زنان در این کشور ، در خواست نمودندکه در صورت امکان در نامگذاری میدان" زنان تهران" تجدید نظر صورت گرفته میدان به نام " زنان ایران " شناخته شود تا نشان بهتری از همبستگی زنان مبارز ایران در سراسر کشور باشد

متن نامه ارسالی نیز در زیر آمده است.
با امید گسترش همبستگی سایر ملت ها با جنبش آزادیخواهانه ایران
****************************************************************************

شهردار محترم شهر جنوا سرکار خانم مارتا وینچنزی
با سپاس تمام از تلاش شما برای فراهم آوردن این موقعیت استثنایی در بزرگداشت زنان ایران و "مادران عزادار" آن.
بدیهی است حمایت جهانی از مبارزات حق طلبانه مردم ایران و توجه به نقش زنان در آن میان ، نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف این جنبش آزادی خواهانه ایفا می کند که موجب قدردانی است.
زنان مبارز ایران در سراسر شهرها چنان با صلابت و استوار برای احقاق حقوق خود و مردم ایران ایستاده اند که توجه بسیاری جوامع مدافع حقوق بشر و ارگانهای آزادی خواه را به خود جلب نموده اند. و باعث افتخار ماست که شهردار محترم این شهر نیز چنین توجهی را به این مسئله مبذول داشته اند.
در این میان پرده برداری از مجسمه ای به نام "زن ایرانی" و نیز نامگذاری میدانی به نام "زنان تهران" که حاکی از ابراز همبستگی شما با این حرکت دادخواهی است موجب مباهات ماست.
کاملا قابل درک است که حرکت اعتراضی زنان در تهران نمود گسترده تری داشته است و این شهر شاهد بسیاری تظاهرات خیابانی و خونهای ریخته شده زنان و مردان بی گناهی بوده است که تنها به جرم دادخواهی ای مسالمت آمیز، در صحنه ظاهر شده بودند. از طرفی از آنجا که سایر زنان ایران در دیگر شهر ها نیز مشارکت کمابیش گسترده ای در این جنبشهای اعتراضی داشته اند،به منظور نمایش اتحاد میان زنان ایران ، جمعی از حامیان مادران عزادار ایران در خارج از کشور به این وسیله تقاضا میکنند که در صورت امکان میدان به نام "زنان ایران " افتتاح شود تا بهتر بتواند نمایانگر این یگانگی و همبستگی میان زنان مبارز ایران در سراسر کشور باشد.
البته چنانچه این تعویض نام مستلزم مخارجی نیز باشد ، تلاش خواهد شد که این هزینه توسط ایرانیان علاقمند باز پرداخت شود.
با احترام فراوان
مادران عزادار ایران و جمعی از گروههای حامی آنان در خارج از کشور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر