۱۳۹۱ فروردین ۱۱, جمعه

نامه سرگشاده حامیان به کاترین اشتون


برای نخستین بار، آغاز بهار، جشن نوروز ۱۳۹۱ در پارلمان اروپا به همت انجمن های فرهنگی ایرانیان در اروپا و احزاب سبزهای اروپایی در بروکسل برگزار شد .

در این برنامه علاوه بر تعداد کثیری از هموطنان، نماینده های انجمن ها، فعالان حقوق بشری، هنری و سیاسی از کشورهای مختلف، شخصیت های مختلف سیاسی اروپایی نیز شرکت داشتند.
 از جمله شرکت کنندگان، می توان به نام های جین لامبرت نماینده پارلمان اروپا از حزب سبز انگلستان، نیکول کیل نلسن نماینده پارلمان اروپا از حزب سبز فرانسه، ایزابل دوران معاون پارلمان اروپا، تاریا کورنبرگ نماینده پارلمان اروپا از حزب سبز فنلاند، دکتر فیروزه نهاوندی استاد جامعه شناسی اشاره کرد. 
فاطمه رضایی از دورتموند به عنوان نماینده همبستگی جهانی حامیان مادران پارک لاله ایران، ضمن شرکت در این برنامه، نامه سرگشاده ای که از طرف این کارزار به کاترین اشتون، سرپرست سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته شده بود را به خانم ایزابل دوران معاول پارلمان اروپا تحویل و فشارهای وارده بر مادران پارک لاله و حامیان را توضیح داد.

همبستگی جهانی حامیان مادران پارک لاله در این نامه خواستار عکس العمل فوری اتحادیه اروپا برای آزادی ژیلا کرم زاده مکوندی و لغو احکام دادگاه انقلاب اسلامی برای حامیان مادران پارک لاله و خانواده های جان باختگان شده بود.

نامه سرگشاده همبستگی جهانی حامیان مادران پارک لاله ایران
به کاترین اشتون مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا،
در اعتراض به احکام دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای حامیان مادران پارک لاله
خانم  کاترین اشتون گرامی،
از برگزاری اولین جشن نوروز، این کهن ترین عید ایرانیان در پارلمان اروپا خشنودیم و از شما کمال تشکر را داریم. ما حامیان مادران پارک لاله خارج از کشور در یک همبستگی جهانی، پس از به گلوله بستن مردم در تظاهرات مسالمت آمیز جنبش دموکراسی خواهانه مردم به نتایج انتخابات مخدوش ریاست جمهوری سال 2009 در حمایت از مادران داغدار در کشورهای مختلف شکل گرفتیم. در این تظاهرات، ندا و تعداد زیادی را به قتل رساندند و تعداد بیشتری را نیز دستگیر کردند. از آن زمان ما صدای دادخواهی تمام مادران و خانواده های کشته شدگان حکومت جمهوری اسلامی هستیم و تلاش می کنیم این صدای دادخواهی را به سراسر جهان برسانیم. ما خواستار حمایت همه جانبه اتحادیه اروپا از مادران پارک لاله و حامیان آنان می باشیم .
مادران پارک لاله، جمعی از مادران و خانواده های جان باختگان و آسیب دیدگان در دوران حاکمیت جمهوری اسلامی هستند که با هدف دادخواهی، خواستار لغو مجازات اعدام، آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی و محاکمه عادلانه و علنی آمران و عاملان تمامی جنایت های صورت گرفته توسط حکومت جمهوری اسلامی در طی ۳۳ سال گذشته هستند. آنها از ابتدای این حرکت خودجوش، بارها دستگیر و به زندان افتاده اند و تعدادی از آنان با وثیقه های سنگین به طور موقت آزاد شده اند، ولی همچنان مورد تهدید و تحقیر و اهانت نیروهای امنیتی قرار دارند و تعدادی دیگر بارها با تهدیدهای تلفنی تحت شدیدترین صدمات روحی و اجتمایی قرار گرفته اند.i
مادران داغدار، حتی اجازه برگزاری آزادانه مراسم یاد بود فرزندان خود را ندارند و تا به حال تعداد زیادی از این خانواده ها و حامیان به جرم شرکت در مراسم یادبود، باز داشت و زندانی شده اند، خانم ژیلا  کرم زاده مکوندی، شاعر و هنرمند، یکی از حامیان است که به جرم همدردی و سرودن شعر برای مادران داغدار و جان باختگان به دو سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی محکوم و از دسامبر ۲۰۱۱ در زندان اوین به سر می برد.
منصوره بهکیش یکی دیگر از حامیان مادران داغدار است. او ۶ نفر از اعضای خانواده اش به وسیله رژیم جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ به قتل رسیده و سه تن از آنان در گورستان خاورانii دفن شده اند. وی بارها دستگیر و از اسفند 88 ممنوع الخروج شده است و در 4 دیماه 1390 به اتهام واهی "تبليغ عليه نظام" و "ايجاد اجتماع و تباني براي بر هم زدن امنيت ملي از طريق تشكيل گروه مادران عزادار" در دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه شد و منتظر اعلام حکم است. او مسئول نگهداری مادر 91 ساله خود می باشد.در طی این مدت تعدادی زیادی از مادران پارک لاله بارها بازداشت و هم اکنون نیز چند تن دیگر محکوم شده اند. احکام لیلا سیف اللهی، ژیلا مهدویان و ام البنین ابراهیمی نیز تایید شده است و تعداد زیادی پرونده های دیگر در حال رسیدگی است.
فشار و تهدید بر خانواده های جان باختگان و زندانیان سیاسی نیز روز به روز بیشتر می شود، یک نمونه پروین مخترع مادر کوهیار گودرزیiii است که به جرم پیگیری وضعیت فرزند دربند خود 8 ماه بازداشت بود و در تاریخ 28 اسفند 1390 از زندان کرمان آزاد شد. نمونه دیگر، مادر و پدر بهنود رمضانیiv هستند که به دنبال شکایت آنها برای شناسایی ضاربان فرزندشان به جای هر گونه پاسخ گویی، در سالگرد جان باختن وی بازداشت می شوند. نمونه دیگر مادر شاهرخ رحمانیv است، او اظهار می دارد شدیداً تهدید شده که اگر قتل فرزندش شاهرخ را پیگیری کند، دیگر فرزندان اش نیز ممکن است "دچار سانحه" شوند.
همبستگی جهانی حامیان مادران پارک لاله ایران، دستگیری مادران دادخواه پارک لاله و حامیان آنان و خانواده های جان باختگان و زندانیان سیاسی را، نقض آشکار حقوق بشر می داند و ضمن تشکر از حمایت های همیشگی شما از فعالان حقوق بشر و فعالان جنبش زنان در ایران، خواستار عکس العمل فوری اتحادیه اروپا برای آزادی ژیلا کرم زاده مکوندی و لغو احکام دادگاه انقلاب اسلامی برای دیگر حامیان مادران پارک لاله و خانواده های جان باختگان می باشد .

۱۳۹۱ فروردین ۶, یکشنبه

حمایت از مادران و زندانیان سیاسی 24.03.2012

Wir unterstützen die drei Forderungen der Laleh Park Mütter in Iran: 1. Abschaffung der Todesstrafe in jeder Form, 2. Sofortige und bedingungslose Freilassung aller politischen Gefangenen und 3. Öffentlicher und fairer Prozess gegen alle Schuldigen dieser Verbrechen der letzten 33 Jahre islamischer Republik im Iran
سه خواسته ما :
آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی. لغو فوری احکام اعدام، محاکمه آمران و عاملان 33 سال جنایات اخیر در ایران
ژیلا مکوندی عزیزمان را هر چه زودتربی قید و شرط آزادش کنید و همینطور بقیه زندانیان سیاسی را.
از سایت مادران:
ژیلا کرم زاده مکوندی که به اتهام همدردی با مادران پارک لاله ایران دوران محکومیت دوساله اش را در زندان اوین سپری می کند، پیام کوتاهی را ارسال و سال نو را به یاران اش تبریک گفته است.
متن پیام به شرح زیر است:

"با فریادی
بی زبان
از پس دیوار
به یاد یاران . . .

سال
نو
مبارک

ژیلا مکوندی


ما تا آخر ایستاده ایم!
حامیان مادران پارک لاله/فرانکفورت

 














۱۳۹۱ فروردین ۴, جمعه

همبستگی از دیوارهای اوین هم بلندتر است

مادران پارک لاله: ژیلا کرم زاده مکوندی که به اتهام همدردی با مادران پارک لاله ایران دوران محکومیت دوساله اش را در زندان اوین سپری می کند، پیام کوتاهی را ارسال و سال نو را به یاران اش تبریک گفته است.
متن پیام به شرح زیر است:



"با فریادی
بی زبان
از پس دیوار
به یاد یاران . . .


سال
نو
مبارک
 ژیلا  کرمزاده مکوندی"



 

          

۱۳۹۱ فروردین ۱, سه‌شنبه

صفوف دادخواهی را محکم تر کنیم!

ادامه فشار برخانواده ها، دادخواهان را مصمم تر می کند!صفوف دادخواهی را محکم تر کنیم!

آن که چون غنچه ورق در ورق خون می­بست
شعله زد در شفق خون، شرف خاور شد.

آتش سینه­ی سوزان نو آراستگان
تاول تجربه آورد، تب باور شد

 شاخه­ی عشق که در باغ زمستان می­سوخت
آتش قهقه در گل زد و بار آور شد   

"سعید سلطان­پور"



دل­هامان اگر چه خونین است و سنگینی دردهای مکرر جسم و جان­مان را سخت می فشرد. اما با باوری سخت عمیق به درستی راهی که می­رویم، در آستانه­ی سالی نو، دوباره قامت راست کرده و گامی نو به پیش برمی داریم تا خواسته­های­مان را دست­یافتنی­تر کنیم.
سال 1390 نیز گذشت و هر روزش را شاهد فشارهای سیاسی و اجتماعی شدیدتری بر خانواده های کشته­شدگان و زندانیان سیاسی- عقیدتی بودیم. از دیگر سو نیز بر توهم مستبدان همواره افزوده شد، چنان که گمان برده­اند با فشار بیش­تر می توانند صدای اعتراض و دادخواهی مادران و خانواده ها را خاموش کنند، ولی با این توهم بزرگ، نه تنها صدای دادخواهی را خاموش نکرده اند، بلکه دادخواهان را مصمم تر از قبل به کارزار دادخواهی کشانده اند.
حضور مادران و خانواده ها در خاوران و بهشت زهرا در روزهای آخر سال، علیرغم فشارها و تهدیدهای مکرر و ممانعت نیروهای امنیتی و انتظامی، نمونه ای از آن گام­هاست. خشونت و سرکوبی است که همواره عوامل حکومت بر مادران و خانواده های آسیب دیده روا داشته اند، از دید ما به شدت محکوم بوده و اعتراض شدیدمان را به این گونه رفتارها بارها و بارها اعلام کرده و می­کنیم.

مابا تکیه بر آموزه های تاریخ به نیروی تغییر مردمی معتقدیم و در این درس خوانده ایم و دیده ایم که در هیچ کجای دنیای و در هیچ زمانی، ستم جاودانه نبوده و نخواهد بود. و علی رغم تمایل ستمکاران پایه های لرزان ستمکاری­شان بی تردید شکسته و آوارهای­ آن دفن­شان خواهد کرد.

اکنون که جهان و طبیعت دوباره در حال نو شدن است، ما نیز با رویشی نو به صرافت برپایی گام­هایی نو هستیم. ما می­خواهیم دست­هایمان را به دست یکدیگر دهیم و با همیاری تمام دادخواهان، نیروی مان را دوچندان کنیم . ما دادخواهان، امروز به رغم ستمکاری­های حکومت، بسیار و بی شمارگانیم. بی شک یکدیگر را می­یابیم و تجارب­مان را در عرصه­ای مشترک به دیگران نیز می­رسانیم.

ما مادران پارک لاله ایران، به همراه همبستگی جهانی حامیان در خارج از کشور، پای در این راه نو نهاده ایم که سال تازه را به سال همبستگی و اتحاد دادخواهان و فشرده­تر کردن صفوف دادخواهی در حد توان­مان بدل کنیم. دادخواهانی که هر کدام به نوعی در جهت افشاگری جنایت­ های بی­شمار رژیم استبدادی حاکم بر ایران می­کوشند و تلاش­گران عرصه دادخواهی­اند.

مادران پارک لاله ایران و همبستگی جهانی حامیان خارج از کشور، مطابق میثاق همیشگی خود خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه ی زندانیان سیاسی و عقیدتی بوده و معتقدند که به بند کشیدن انسان هایی که در پی کسب حقوق اجتماعی و فردی خود هستند، خلاف همه گونه اصول انسانی و قانونی است.
ما همچنان ایستاده ایم و سه خواسته خود را فریاد می­زنیم و برای رسیدن به این خواست­های دادخواهانه از هیچ تلاشی فروگزار نخواهیم بود. آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی، لغو مجارات اعدام از قوانین مجازاتی ایران، مجازات آمران و عاملان جنایات رژیم طی دوران حکومت­اش در دادگاه­های علنی و مردمی! تا سرانجام کارزار دادخواهی را در افق عدالت بنشانیم.

سال نو را به سال همبستگی بیشتر تبدیل کنیم!



مادران پارک لاله ایران
همبستگی جهانی حامیان مادران پارک لاله ایران
27 اسفند 1390

0http://www.mpliran.com/2012/03/blog-post_17.html

حامیان مادران علیه اعدام و برای آزادی زندانیان سیاسی 17.03.2012












۱۳۹۰ اسفند ۲۷, شنبه

گرامیداشت روز جهانی زن در ژنو 08.03.2012


 گرامیداشت روز زن در ژنو مقابل مقر سازمان ملل هشت مارس 2012 حامیان مادران پارک لاله: ایتالیا ،ژنو، وین و فرانکفورت در مقابل مقر سازمان ملل متحد در ژنو به مناسبت هشت مارس ، روز جهانی زن گردهم آمدند که ضمن ستایش از پایداری و فعالیتهای حق طلبانه زنان آزادیخواه ایرانی (چه آزاد و چه دربند) برای رسیدن به حقوق برابر و مبارزه علیه تبعیضات جنسی صدای زنان آزادیخواه و مادران دادخواه را هر چه رساتر به گوش جهانیان برسانند. در این تظاهرات گرم پرشور که با شرکت تعدادی از مدافعان حقوق بشر از کشورهای آلمان ، ایتالیا، اتریش و سویس. در ژنو برگزار شد، ضمن به نمایش گذاشتن پوسترهای زنان آزادیخواه، فعال و دربند ایرانی پرچم بسیار زیبایی که توسط حامیان مادران و دیگر فعالین حقوق بشر در ژنو به مناسبت روز جهانی زن طراحی وتهیه شده بود در دست زنان و مردان برابری خواه جلوه بیشتری به این تظاهرات می بخشید.این تظاهرات با خواندن چند سرود ادامه پیدا کرد و با قرائت بیانیه همبستگی جهانی حامیان مادران پارک لاله ایران که به مناسبت هشت مارس تهیه شده بود به پایان رسید. " ما ضمن ستایش از تلاش و فعالیت های زنان و مادران ایرانی برای آزادی زنان زندانی، و ضمن تایید راه آنان در همبستگی با جنبش های حق طلبانه زنان و نقش آنان در تغییر و تحولات سیاسی واجتماعی در جهان و به خصوص کشورهای خاورمیانه ، فرارسیدن هشتم مارس، روزی که با نام زن ، در میان روزهای تقویم می درخشد را به همه زنان و مادران و دختران ایران زمین تبریک گفته، همدلی و همراهی هر چه بیشتر زنان ایرانی در جهت آگاهی، مبارزه علیه تبعیضات جنسیتی و نیل به شان و شکوه انسانی را خواهانیم."
حامیان مادران پارک لاله ژنو، فرانکفورت، وین و ایتالیا



صحنه هایی از تدارک حامیان مادران پارک لاله برای تظاهرات روز هشت مارس 201 در شهر ژنو









ویدئویی از برنامه گرامیداشت روز جهانی زن






دادخواهی حامیان مادران در سازمان ملل05.03.2012/ژنو

 نوزدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو
موضوع نشست جانبی روز دوشنبه پنجم مارس 2012 گزارش از وضعیت وخیم زندانها ، شکنجه و اعدام و وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی بود. یکی از سخنرانان این نشست خانم آنتونیا برتیشینگر از سازمان عفو بین الملل سویس بود ایشان در مورد آمار اعدامها و گزارشی در مورد افزایش اعدام ارائه دادند. سخنران دیگر خانم لادن برومند از بنیاد برومند بودند که در مورد شکنجه و اعدامها صحبت کردند. و سخنران بعدی خانم صبری نجفی یکی از حامیان مادران پارک لاله که به نمایندگی از طرف همه حامیان گزارشی در موردنقض حقوق انسانی زندانیان سیاسی و عقیدتی و شرایط زندانها اراته دادند. هنگام سخنرانی  عکسهایی از زندانیان سیاسی و عقیدتی و متنهایی به زبان انگلیسی  در مورد زندانیان و همینطور خواسته های مادران به صورت پاورپویت در سالن کنفرانس نشان داده شده .

حامیان مادران پارک لاله ایتالیا، ژنو،وین و فرانکفورت


http://www.youtube.com/watch?v=zXTWM0l5EZ4&feature=share
بخش نخست سخنرانی خانم صبری نجفی، نماینده شبکه همبستگی حامیان مادران پارک لاله در اجلاس جانبی (موازی)  درنوزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر در سازمان ملل/ژنو
http://www.youtube.com/watch?v=08Ms4tJQ5mE&feature=share 
بخش دوم سخنرانی خانم صبری نجفی در سازمان ملل/ژنو